Platon grön av avund

Den tog där den skulle.

Jag skrev för ett tag sedan några sanningar om skitbloggen Bloggkommentatorerna. Uppenbart är det känsligt med sanningar då det tog hus i helvete med många kommentarer på mitt inlägg.

Jag har viktigare saker för mig än att reagera och svara på dessa onyanserade kommentarer. Men jag har för eran skull ändå tagti mig tid och svarat på några kommentarer här nedan.

Emma sa:
"Sammanfattningsvis är min kommentar om skitbloggen Bloggkommentatorerna att den måste läggas ner omedelbart då det är patetiskt med bloggare som kommenterar andras bloggar." Men är det inte det du gör? Eller var du kanske ironisk nu? Tsss gud va kul.

Rolf svarar:
Om Du har något viktigt att säga kan jag rekommendera att du i text försöker göra just detta. Nu har du citerat mig och får ingenting sagt. Med mina goda råd hoppas jag skrivandet fortsättningsvis går bättre. Lycka till!

Anonym sa:
Och vem har gett dig rätten att kommentera bloggkommentatorerna då? Var det också en självutnämnd grej kanske?

Rolf svarar:
Oj, hela två frågor som skulle gjort Platon grön av avund.

Nicole Eriksson sa:
Deras blogg är den bästa bloggen som finns. Dom är både otroligt roliga och gör så man hänger med bland bloggar man brukar följa men som man kanske inte hinner besöka varje dag. Vem är du att kommentera deras blogg om du nu tycker att det är så värdelöst att de kommenterar andras bloggar? Dessutom är de aldrig elaka eller nedvärderande som du just var.

Rolf svarar:
Hej Nicole! Så bra att dom lyckas få dig att ”hänga med”. Det måste ju betyda att bloggen i fråga är en bra blogg. Jag är Rolf, är inte elak eller nedvärderande utan säger sanningar som kan svida då trogna läsare av Bloggkommentatorerna kan känna sig lurade. Eller kanske tröga som inte på egen hand genomskådar det som jag ser och förmedlar vidare. Du behöver inte tacka mig. Livets lott är inte alltid så rättvis.

// Rolf i eran tjänst

1 kommentar:

Anonymous sa...

Jag tänkte helt enkelt på allt som jag behöver säga till en person

/ylang.blogg.se