Fetteve


Detta är min svartvita fetteve på fjorton tum från -69. Det är den enda teve jag har och vi gillar varandra. I synnerhet uppskattar jag det mekaniska ljud (ljudbevis kommer komma upp på bloggen vid ett senare tillfälle) den framkallar vid kanalbyte. För mig är det en gåta att ingen tänkt på att bygga in mekaniska ljud i fjärrkontroller till hypermoderna teveapparater. Det lär knappast vara någon slump att den gamla ringsignalen från Diavoxtelefonen har blivit en sådan succé i mobiltelefoner.

Nu ska jag dock skaffa mig en ny teve. Jag tror bestämt jag hoppar över hela trenden med platteve. Går istället direkt på en projektor. Fast den får ju inte brumma för mycket. Sedan är jag osäker på om dessa rackare verkligen har inbyggda tevemottagare. Finns det någon av er som vet? Alla dessa olika märken ger mig viss beslutsångest. Men kanske en Sanyo PLV Z700.

Självfallet kommer klenoden från -69 inte gå det tragiska ödet till mötes och hamna på en sopsorteringsanläggning. Istället får den gå i pension som snygg möbel. En stilikon över en svunnen tid.

1 kommentar:

Alicia Ståhl sa...

nej jocke, du måste ju behålla din snygga TV! du är en av de få som har kvar sånt! alla nadra har fula platt-tv med LCD och plasma och allt vad det heter. SNÄLLA behåll din TV :)

(eller ge den till mig ^^)