Linda Skugge

Fick ett meddelande från Linda Skugge i min inkorg på Facebook. Oklart varför just jag får mail från henne, så troligen är det ett skräputskick. Eftersom jag formligen älskar skräputskick så fick hon ett ärligt svar av mig. Självfallet.

Från: Linda Skugge
Datum: den 28 april kl. 16:16

Vi på vulkan.se samlar tillsammans med Spotify ihop en massa playlists från spännande personer. Resultatet blir en bok. Vi vill gärna ha dina fem favoritlåtar plus kort kommentar till.
Linda

Från: Rolf
Datum: Idag kl 19:05

Här är mina fem favoritlåtar, alla skrivna av Eddie Meduza:

1. Fruntimmer ska en’ ha o knulla med.
2. Munken Som Runkade.
3. Vresa Upp Fetta Käringajävel.
4. Sug Min Kuk Varje Da.
5. Fruntimmer är som madrasser med hål i.

Min kommentar:
Eddie Meduza hör till en generation musiker, improvisatörer och kompositörer som söker nya vägar att vidga musikens uttryck. Jag har särskilt noterat att Eddies nyskapande musik förenar rock, improvisation och nutida musik. Den ger prov på en oräddhet som bidrar till att utveckla det improvisatoriska och komponerade i gränslandet mellan dessa olika musikformer. Resultatet en musik utan skarvar mellan det noterade och det improviserade.

// Rolf


Nu återstår det att se om min låtlista blir publicerad. Jag hoppas ju innerligt att så blir fallet.

1 kommentar:

David sa...

Humor!! Du får hoppa in på LIF-forumet nu. En färsk tråd är igång just nu!