Kulturnatta

Kulturnatta igår var fylld av just kultur. Besökte sex, sju ateljéer, spontanteater, fridans, svartvit kort film och ölkultur. Beträffande ölkultur stiftade jag ny trevlig bekantskap med ett Belgiskt märke som heter Westmalle. Smakerna var så kraftfulla och smakrika så Guinness smakar i jämförelse blaskigt. Då förstår ni.

Natten slutade med att jag hamnade bakom kulisserna till en ateljé. Där satt jag tillsammans med nya bekantskaper i en röra av gips, tyger, färger, penslar och annat som jag inte begriper mig på och drack rött lådvin. Ämnen som livet, rummet och alltet diskuteras. Jag lyckades provocera genom att hävda att det inte finns någon mening med livet. Mycket trevligt var det. Det blev sent, nästan tidigt.

Nedan en blid på mig i en av alla dessa ateljéer.

Polotröja – Marc Jacobs
Rock – Chanel
Jeans – Marc Jacobs
Skor – På fötterna
Glasögon – Starka som fan
Skäggstubb - Ren lathet
Grubblande blick - Westmalle

2 kommentarer:

Josefin sa...

Det var en trevlig "kulturnatta" på alla sätt som för min del bestod av gospelkonsert och gemenskap med vänner m.m.
Tack för en läsvärd blogg!!
Ha det gött,
Josefin

pinglan sa...

Älskar detta inlägg!! Vad 17 behöver vi Blondinbellan till ? Jag ser hellre så dina 'outfits' ;)