Gratiserbjudande

Att storbloggarna får drösvis med grejer hemskickade till sig gör de inte ens själva någon hemlighet av. De får nya mobiltelefoner svindyra modekläder, GPS, plasmateve, diskmaskiner, bara för att nämna något.

Att varumärket i fråga sedan nämns på bloggen får väll ses som en slump. Vore det inte en slump utan avtalat är det otillbörligt gynnande. Nu har i vilket fall jag fått mitt första gratiserbjudande. Och oj så glad jag blev.

----Ursprungligt meddelande----
Från: kundtjanst@mrdustbag.se
Datum: 2009-01-10
Till:
Ärende: Ang dammsugarpåsar

Hej Joakim!

Jag läste ditt inlägg som försökte ta ner stämningen...du lyckades inte riktigt med mig iofs. Sen förstod jag att du var hygienkonsult. Jag jobbar på ett företag som säljer dammsugarpåsar på Internet och insåg att vi har en del gemensamt...hygienintresse och irritation på trasiga dammsugarpåsar. Därför tänkte jag liva upp din lördag genom att erbjuda dig ett gratis paket dammsugarpåsar från oss. Skicka bara namnet på din dammsugarmodell till oss så ser jag till att de dimper ner i brevlådan inom kort!

Mvh, David

----Ursprungligt meddelande----
Från:
Datum: 2009-01-12
Till: kundtjanst@mrdustbag.se
Ärende: Sv: Ang dammsugarpåsar

Hej!

Tack för ditt mail. Jag avsäger mig dock ditt synnerligen generösa erbjudande. Detta när jag inte äger någon damsugare. Sedan några år har jag i mitt hem stampat jordgolv vilket är helt överlägset då jag inte behöver damsuga något mer. Om jag någon dag väljer att åter lägga in ett trägolv (det gamla ligger i en stor hög här utanför) återkommer jag gärna till dig.

MVH Joakim

2 kommentarer:

Johan sa...

Hehe härligt Jocke......

pinglan sa...

Haahhhha :))) du är härlig!!:))