Jag – en stekare

Ni som följt bloggen vet att jag ondgjort mig på den ultraytliga samtiden. Jag har spytt galla över stekare, champagnesprut, modebloggar, sallader, stureplan och all annan skit. Nu börjar visserligen den ultraytliga samtiden dö ut men detta är en helt annan historia.

I helgen som gick besökte jag en medelstor svensk stad. Det började med god mat, vin, frågesport eller rättare sagt motorsport, semesterplanering och bildvisning och sedan utgång. Allt i goda vänners samvaro.

Utgången gick mot ett ställe som försökt kombinera engelsk pub med club. Fungerade ganska bra då det ligger på olika våningsplan. Vi startade på puben. Trevligt fast för hög musik. Det är ett jävla sätt detta med hög musik på pubar.

Senare begav vi oss mot clubdelen då tjejerna i umgänget var sugna på dans. Nu vet jag inte hur detta gick till. Alltså tankemässigt. Hux flux satt jag inom ett speciellt inhägnat område, som dessutom var upphöjt så vi liksom kunde se ned på Dom andra. Där inom detta område var det uppdukat med helrör i isbad och grejer. Tror med bestämdhet att jag till och med sittdansade. Googla sittdansa och du förstår.

Fanns till och med en skylt som klargjorde att detta område var endast till för speciella gäster. Herregud. Behöver jag nämna att jag dagen efter kände mig tämligen töntig. Eller var jag ironisk under kvällen. Vill gärna tro det sistnämnda.

2 kommentarer:

Ingrit sa...

Hej Joakim :)
Som jag kan läsa så havde ni en trevlig helg :)
Kan du heller inte lide motorsport?
Hilsner här ifrån

pinglan sa...

:) men du har ju haft en rolig kväll trots att du sittdansat :)