Mordhot

Åkte spårvagn i morses. När jag gick ombord fick jag syn på en skummisgubbe som satt och sov. Jag satte mig i sätet framför. När han skulle gå av vid en hållplats kom han otäckt nära fram till mig och frågade på engelska om jag skulle med honom. Jag svarade nej och att han skulle gå sin väg. Då tog idioten tag i mig varpå jag puttade honom ifrån mig. Nu inträffade det som gjorde mig mest rädd. Medan han upprört muttrade på rumänska eller något, famlade han med handen i en väska och jag tänkte att nu kommer kniven fram. HELVETE, tänkte jag medan jag konstaterade att jag satt utan möjlighet till flykt. Jag upprepade ”gå iväg”, ”gå din väg” på engelska. Han gick och jag pustade ut.

Väl utanför vagnen ställde idioten sig vid mitt fönster och drog handen över halsen. Vagnen rullade vidare. En söndag som kunde ha börjat bättre. En söndag som kunde ha slutat betydligt sämre.

5 kommentarer:

pinglan sa...

Skrämmande. Det finns alla sorter av oss....

Josefin sa...

Vilken typ!! Skönt att inget hände.
Kram Josefin

Anonymous sa...

Tur kan man väl säga! ha det så bra i fortsättningen också, och försök inte bli ett namn i nån otäck statistik eller nåt sånt!
MVH
Rikard

Tommy sa...

En sådan idiot kan förstöra en hel dag. Hur kan man släppa en sådan händelse? Det skulle legat och gnagt hos mig i flera dagar.

Tommy

David sa...

Inga aprilskämt i din blogg?? Man är nästan lite besviken... Du brukar ju kunna stå för en hel del god humor!