Få tid här

Kom på en sak efter mitt förra inlägg då jag bad om ursäkt för att jag upptog mina läsares dyrbara tid. Detta är ju intressant. Genom att ha en blogg upptar jag ju andras tid.

Låt oss göra ett räkneexempel. Låt oss ta en av Sveriges största bloggar, som varje vecka har runt 600 000 besökare. Låt oss också säga att varje besökare i snitt är inne på bloggen i 5 minuter. Om vi räknar på detta så blir det:

50 000 mantimmar per vecka

eller

24 stycken heltidsanställda

eller

216 stycken förskoleplatser

eller

21 439 sexakter per dag (en genomsnittlig sexakt är beräknad till 20 minuter)

eller

(här får gärna ni andra fylla på med fler räkneexempel. Vore kul att få veta hur många Volvobilar som skulle kunna byggas eller hur många äldrevårdplatser man skulle kunna få osv. för all denna tid. Allt går nämligen att räkan ut utifrån grunduppgifter 50 000 mantimmar i veckan)

Detta var bara ett räkneexempel, från visserligen en stor, men ändå en enda blogg. Det finns runt 200 000 bloggar i Sverige. Kom inte och påstå att vi har dåligt med tid, vi svenskar.

Så om min blogg är ett meningslöst tidsfördriv gör för guds skull något annat, viktigare. Som att umgås och lyssna på barnen, vara närvarande med nära och kära, krama om sin käresta eller ringa någon som du saknar.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Haha fy f*n va bra skrivet ändå :D finns ju så mycket meningslöst vi gör för att vi människor inte orkar/vill göra nått vettigt.

//Christian

nuelleraldrig sa...

bra skrivet och tur som är så läser vi ju/bloggar frivilligt, förhoppningsvis :) ush kom o tänka på all skit jag ibland skiver men det är till 98% stundens tanke eller ng jag vill framföra bara för att JAG gillar det/inte gillar...hhmmm.